دسته‌بندی نشده

با شرکت چند ملیتی و محبوب ایکه‌آ بیشتر آشنا شوید

برند ایکیا

ایکه‌آ (به سوئدی: IKEA) شرکت سوئدی و چندملیتی است ، که در زمینه تولید و فروش انواع تخت‌خواب، میز و مبل و دیگر لوازم اصلی و فرعی خانه و آشپزخانه و لوازم اداری فعالیت می‌کند. شرکت ایکه‌آ در سال ۱۹۴۳ توسط اینگوار کمپراد در سوئد بنیان نهاده شد.

دفتر مرکزی شرکت ایکه‌آ در کشور هلند، قرار دارد. نخستین فروشگاه ایکه‌آ در سال ۱۹۵۸ در سوئد گشایش یافت. همچنین نخستین فروشگاه‌های ایکه‌آ در خارج از سوئد، به‌ترتیب در سال ۱۹۶۳ در نروژ و در سال ۱۹۶۹ در دانمارک آغاز به‌کار کردند.

محصولات ایکیا

ایکه‌آ تولیدکننده بیش از ۱۲۰۰۰ کالای مصرفی خانگی است که شامل مبلمان، کمد و کابینت و جارختی، تخت خواب و کالای خواب، لوازم سرویس بهداشتی، لوازم نوزاد و کودکان، لوازم پخت‌وپز و میز آرایی، انواع ظروف سرامیکی و چینی و پلاستیکی، ابزار نور و روشنایی، فرش و کفپوش، ملزومات سفر و پیک‌نیک، تزیینات منزل، لوازم شست‌وشو و خشک‌شویی، گل و گلدان و اکسسوری‌های دکوراسیون داخلی می‌شود.

مکانیزم تولید محصولات ایکیا

اگر چه لوازم خانگی و مبلمان ایکه‌آ در کشور سوئد طراحی می‌شوندولی تولید آن‌ها عمدتاً در کشورهای در حال توسعه به انجام میرسد تا قیمت تمام شده محصول کمتر شود.یکی از مزیت های محصولات ایکیا نحوه بسته بندی و چیدمان محصولات در کارتن است که باعث گردیده بیشتر محصولات ایکه‌آ به دست مصرف‌کننده نهایی بصورت پازلی و با استفاده از دفترچه راهنما به راحتی اسمبل و مونتاژ شوند.

سوئد وود، یکی از شرکتهای تابعه ایکه‌آ، عهده‌دار تولید اجناس چوبی این برند است که  بزرگ‌ترین کارخانه سوئد وود در کشور لهستان واقع شده‌است لازم به ذکر است بیش از ۱۶۰۰۰ پرسنل سوئد وود در ۱۰ کشور جهان سالانه ۱۰۰ میلیون قطعه چوبی و مبلمان تولید می‌کنند.

صنایع دستی نیز بخشی از محصولات ایکه‌آ را تشکیل می‌دهد که عمدتاً در کشورهایی نظیر هند و بنگلادش تولید می‌شوند. فرشهای دستباف ایکه‌آ در هند تولید می‌شوند.

راز موفقیت ایکیا

راز موفقیت آیکیا این بود که سبک جدیدی از طراحی وسایل منزل را دنبال کرد و این سبکی بود که بر سادگی و حذف زوائد غیرکاربردی از اثاثیه منزل متمرکز است. در محصولات برند آیکیا خبری از نقش و نگارهای تزئینی پیچیده که در مبلمان کلاسیک می‌بینیم نیست. در میز و صندلی و مبلمان برند ایکه‌آ سعی می‌شود زیبایی از دل سادگی بیرون بیاید. سادگی آرامش‌بخش و رضایت‌آور در محصولات ایکیا موج می زند. زندگی انسان امروزی پیچیده و در هم ریخته‌است و ما همواره در محیطهای شلوغ قرار می‌گیریم؛ بنابراین وقتی با سادگی مواجه می‌شویم قدر آن را می‌دانیم و احساس اطمینان دریافت می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *